luni, 1 decembrie 2014

Când e bine să citesc Biblia?


Un răspuns rapid la această întrebare ar fi: Oricând. Poţi să citeşti Biblia oricând, numai să o citeşti. E adevărat acest lucru, însă dacă stăm să ne gândim la cât de profund citim Biblia în anumite momente ale zilei, putem spune cu sinceritate că atenţia noastră nu este întotdeauna la fel de concentrată.  

De exemplu, iei Biblia şi citeşti în timpul zilei, când doarme copilaşul sau eşti singură acasă. Zici tu: Acum am timp. Pot să citesc. Dar, aşa-i că ţi s-a întâmplat să fii întreruptă de un telefon neaşteptat sau o vecină care tocmai are nevoie de ceva? Şi uite aşa, s-a dus timpul tău de părtăşie. Tu ai fost bine intenţionată, dar aspecte independente de tine te-au întrerupt.

Nu apuci să citeşti Biblia ziua, aşa că o deschizi seara înainte de culcare. Şi citeşti. Dar pleoapele încep să-ţi cadă greu, cuvintele devin simple litere goale şi te grăbeşti să-ţi citeşti pasajul, pentru ca să poţi să zici că ai citit şi tu în ziua respectivă. Dar nu ai rămas cu mare lucru din pasaj, pentru că ai fost prea obosită.

De aceea, cred că cel mai bine este să o citim dimineaţa. Să avem dimineaţa timpul de părtăşie cu Dumnezeu. Oh, în momentul acesta cred că unele dintre voi încep deja să aibă gânduri dezaprobatoare. Vă înţeleg. Nici eu nu sunt o persoană matinală. Deloc. Iubesc somnul dulce de după ora 5, când soţul meu pleacă deja la lucru, dar eu pot să mă bucur de încă două ore de patul meu moale şi cald. Dar, de la o vreme mi-am dat seama că, dacă vreau să citesc cu eficienţă Cuvântul, trebuie să mă jertfesc. Să renunţ la somnul meu de dimineaţa, chiar dacă peste noapte nu am dormit foarte bine. Dimineaţa copiii încă dorm, e linişte în casă şi e foarte puţin probabil să fiu distrasă de ceva sau cineva. Şi Dumnezeu chiar mi-a dat o înţelegere mai mare a Cuvântului, pentru că am avut timp suficient să stau să meditez la El.

În unele dimineţi mă trezeşte băieţelul meu, alteori ceasul şi uneori chiar Domnul. Există dimineţi când mă trezesc obosită şi mi-ar prinde bine să mă mai odihnesc puţin. Dar, apoi mă gândesc că m-am angajat să citesc Biblia dimineaţa şi ştiu cât de rău m-aş simţi dacă m-aş lăsa „dusă în ispita” de a mai dormi puţin şi a pierde astfel timpul de părtăşie cu Dumnezeu.

Şi-apoi, dacă ştiu că mai sunt şi alte fete/femei care citesc şi se roagă împreună cu mine, chiar dacă fiecare la ea acasă, atunci mă simt deja încurajată.

Desigur că aici am exprimat un punct de vedere. Cred că fiecare îşi cunoaşte programul, se cunoaşte pe sine şi, mai ales, ştie cât de mult vrea din Dumnezeu. Dacă iubeşti Cuvântul lui Dumnezeu şi abia aştepţi să te hrăneşti din El, sunt sigură că vei alege timpul din zi când eşti sigură că poţi să stai doar tu cu Dumnezeu fără întreruperi din exterior.  

Fii binecuvântată!


Ramona

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu